Wszystkiego można się nauczyć, także pozycjonowania stron, jednak wymaga to praktyki, a także determinacji i upartości. Pozycjonowanie jest zajęciem dla cierpliwych, a także dla tych, którzy lubią wgryzać się w techniczne szczegóły. Zatem jeśli czujesz, że masz predyspozycje do tego typu zajęcia, wówczas nie czekaj i zacznij uczyć się pozycjonowania, ponieważ jest ono bez wątpienia zajęciem przyszłości, które stale będzie potrzebne, gdyż nie wydaje się, aby miało w najbliższym czasie pojawić się kolejne, tak duże i dobrze stargetowane źródło ruchu internetowego jak wyszukiwarka Google. Jak więc się za to zabrać? Jak nauczyć się pozycjonowania, aby móc wypozycjonować swój serwis, a także zacząć tę usługę oferować innym przedsiębiorcom? Istnieje kilka metod nauki, a także kilka kroków, jakie powinieneś wykonać, aby na własnej skórze przekonać się, czym jest pozycjonowanie. Sprawdźmy zatem, jakie kroki poprowadzą Cię ścieżką tajników wyszukiwarki Google, której działanie chciałby poznać w zasadzie każdy marketingowiec.

Nauka pozycjonowania – pierwszym krokiem jest przede wszystkim teoria

Tak jak w nauce prawa jazdy, powinieneś w pierwszej kolejności zapoznać się z teorią. Oznacza to lekturę kilku podstawowych książek, blogów oraz obejrzenie materiałów dostępnych na YouTube. Najlepszymi graczami na arenie międzynarodowej są Rand Fiskin oraz Neil Patel i to właśnie ich powinieneś czytać i oglądać na samym początku swojej drogi. Jeśli nie znasz angielskiego, wówczas możesz poczytać takie blogi jak przykładowo blog Zgreda o pozycjonowaniu lub SEO Lexy Blog. Kiedy poznasz teorie, będziesz gotowy zacząć prowadzić swoje pierwsze eksperymenty i zacząć pozycjonować małe serwisy internetowe. Jednak oprócz własnych ćwiczeń i praktyki możesz także zatrudnić się w agencji SEO.

Praca w agencji zajmującej się pozycjonowaniem

Jeśli naprawdę chcesz nauczyć się pozycjonwać, wówczas powinieneś podjąć pracę w agencji SEO. We większości Polskich miast są takie agencje, w których starując od najniższych stanowisk będziesz mógł nauczyć się pozycjonowania. Ważne, abyś przeszedł całą drogę od Juniora do Seniora, obecnie, zależnie od Twojego zaangażowania taka ścieżka rozwoju może zająć od trzech do pięciu lat. Jednak będzie to czas zainwestowany w rozwój, który pozwoli Ci nauczyć się przy starszych specjalistach tego fachu, jakim jest SEO. Nie pozwól na to, abyś rozwijał się biernie, korzystaj z obecności starszych kolegów i zadawaj im wiele pytań, a także uzupełniaj wiedzę polecanymi przez nich materiałami. Kiedy zaczniesz dostawać do realizacji swoje pierwsze projekty będziesz mógł się wykazać i zacząć pozycjonować strony dla klientów. Jest to ważny element w ścieżce rozwoju, ponieważ bez praktyki nigdy się nie nauczysz pozycjonowania.

Eksperymenty z pozycjonowaniem własnego serwisu

Mówi się, że najlepszy pozycjoner to taki, który jest pierwszy w Google na frazę „pozycjonowanie”, nie ulega wątpliwości, że jest to jedna z trudniejszych fraz w Polskim internecie, ze względu na jej wysoką konkurencyjność. Pamiętaj jednak o tym, że możesz znaleźć słowa z długiego ogona i wcale nie musisz być pierwszy na najbardziej konkurencyjną frazę w sieci. Chodzi jednak o to, abyś posiadał swoją własną stronę, z którą będziesz mógł eksperymentować i uczyć się tego fachu. Możesz także stworzyć kilka stron, które będą Twoim zapleczem pozycjonerskim, z którego będziesz mógł linkować do stron Twoich przyszłych klientów. Drugim znanym powiedzeniem jest – „pozycjoner jest wart tyle, ile jego zaplecze”, zatem musisz budować swój profil stron internetowych, które będą służyć jako źródło linków dla Twoich klientów. Pozycjonowanie zaplecza to także super ćwiczenie dla każdego młodego pozycjonera, które pozwoli Ci także walidować hipotezy i sprawdzać, czy Google faktycznie rankuje strony wedle tych zasad, o których mówi. Prowadzenie ciągłych testów i eksperymentów jest niezbędne, ponieważ musisz wiedzieć, na jakie aspekty Google zwraca swoją uwagę i w oparciu o tę wiedzę podejmować decyzje. Pozycjonowanie ciągle się zmienia i po prostu powinieneś za tymi zmianami nadążać, jeśli chcesz oferować klientom usługę na wysokim poziomie, za którą będą gotowi więcej Ci zapłacić niż Twojej konkurencji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.